Seniorenbeleid

Senioren vormen een steeds groter wordende groep in onze gemeente. Een kwalitatieve zorg- en dienstverlening op maat van ouderen is voor N-VA Koekelare een recht. Hierbij vinden we het belangrijk dat senioren in hun eigen gemeente op een menswaardige manier oud kunnen worden.

In een samenwerking tussen gemeente en Sociaal Huis worden in alle deelgemeenten, De Mokker en het centrum een senioreninfonamiddag georganiseerd. Voor Bovekerke was dit op donderdag 8 oktober 2015. In de loop van 2016 gaat er nog een infonamiddag door in De Mokker en in Zande. Hierbij wordt er een overzicht gegeven van het aanbod van gemeente Koekelare, Sociaal Huis Koekelare en WZC Meunyckenhof voor senioren. Nadien krijgen de senioren de kans om bij een kopje koffie verder vragen te stellen of bijkomende informatie te bekomen.

Tevens vinden we het belangrijk dat ouderen aangezet worden tot een gezonde en actieve levensstijl. Hierbij wordt er vanuit het Sociaal Huis jaarlijks een dansnamiddag georganiseerd, dit in teken van valpreventie.